Saturday, September 19, 2009

sekali lagi dirundung masalah


pagi2 lagi aku dah semangat nak taip entry ni..bukan semangat ape sbenarnya, cuma ni nak kongsi criter ttg ape dah aku lalui n menimpa aku..


lebih kurang jam 10.38pm, member aku (SUMOT) call nak ajak akau lepak g Uptown sek24..so aku pun tunggu la dia datang amik..dia datang ngan member dia sorang..so kami bertiga kuar la dari perkarangan umah aku..mula2 g kat restoran BARRA yg membara tu..(tolong promote kedai je ni) kat sana ada lagi sorang member aku nama JAKANG sedang menanti..Jakang datang sorang je dengan kete dia..So, utk balance kan keadaan, aku pun tukar la naik kete ngan Jakang..


Jalan nak ke UpTown mmg sangat menguji kesabaran..memang congested abis..(huhu dak Transport kan) ada yg parrking je kat tepi2 divider jalan, parking tengah jalan pun ada n yang xparking2 pon ada gak..Sebab kan ramai sgt n parking pun susah, Jakang decide xnak g plak kat Uptown.So kitorang U-Turn balik..dah ciap U-Turn, Sumot plak call kata gni "weh, aku chowW dulu la..kang esok jumpa..)So, aku n Jakang pon meng-OK kan aje...


Dah xtau nak buat ape, Jakang ajak g umah dia utk tukar mode kenderaan dari Kereta tukar naik Motor plak..katanya senang, bleh g UpTown...So, bila dah tukar, kitorang pon g la kat UpTown smula..dah siap beli2 baju raya (Jakang aje yg beli) hati, naluri, perasaan aku mula tersentak apabila mendapati KUNCI RUMAH aku tiada dalam poket ku dan ia berada dalam kreta sumot..terus aku call sumot time tu. Tapi, hampeh sgt, dia Xangkat call aku..aku terus call dia (cam'on, keep punching!!) tapi masih tak dijawab panggilan aku tu..


dari pukol 1.26 pagi, sampai la jam 4pagi aku tlipon dia..guna Maxis, guna Celcom..selang seli, serentak, selang geli..(ape selang geli plak..mana ada termasuk ni) tapi xde jawapan dari nya..msg pon sama, xdi balas..Kitorang pon g la kat umah Sumot kat taman Megah(area dia atas lagi pada area kilang Proton) sek28 kot..agaknya la..tapi hampa..dia xbangun n umah dia pon gelap je..Jauh gila merayau g sana(kejang bontot gua).Di sebabkan Jakang n Family nya nk balik Ipoh jam 8-9pg nanti, aku suruh la jakang antar kan aje aku kat blok umah aku tu..So, Jakang pon antar la aku..Kat area umah aku tu, aku lepak je kat court basketball depan blok 49 (blok umah Umi n the pening2 Geng) hahahaha..


mula2 aku tebaring..tapi takut kang aku telelap, ada plak anjing datang..mati aku nanti..so aku sandar je la kat tiang lampu basketball tu..sampai la jam pkul4.20 gtu, (saat kemunculan penyelamat tiba) member aku SIBUT pon msg gtau dia ada kat restoran HAKIM (promote lagi)..dia pon datang la amik aku kat court ni n bawak aku tanpa memakai helmet g ke HAKIM..(sbb dia tengah lepak ngan member2 lama dia).Masa duk lepak tu, Sumot pon memberikan signal harapan pada ku..dia balas dah msg yg dah berjanggut aku hantar kat dia..So, lepas lepak, dengan perasaan gumbira dalam hati yg celaru biru..aku dengan xpakai helmet follow je Sibut yg baik hati (penyelamat ni) g umah dia amik helmet sbb nak g skali lagi ke umah Sumot..


On the Way g umah sumot, aku dah tegur dah kat Sibut si penyelamat ni, aku tanya dia "weh but, meter minyak moto ko ni OK ke x ni?" sbb time tu minyak dah menunjuk kan pada tahap E minus dah..dengan penuh keyakinan sbg seorang wira yg pakai baju melayu dia jawab "oOh..ni OK lagi ni, ni kalau nak g Subang pon sempat lagi ni.." (blagak yer..hehehe) (jangan marah sibut)..Di pendek kan citer, kitorang samapi kat umah Sumot n bejaya dapat kan Kunci Rumah aku tu..dah Settle semua, kitorang balik la, singgah kat umah sibut jap utk sahur n smayang Subuh..


Ciap semayang semua, kitorang pon borak la kejap sambil lepak kat atas katil bilik dia..Sedap gila dia punya tilam..memang kalau bagi kat aku, gerenti kelas pagi aku OUT la nampaknya..tidooO memang sangat2 la selesa..Dah ciap semua, kitorang pon betolak la ke rumah aku plak kat sek7..elok je nak sampai kat Traffic Light Padang Jawa, motor sibut menunjukkan tanda2 batuk berkahak sebab kehabisan minyak...(satu hal lagi datang pada kami di pagi hari)..Jam menunjukkan pukol 6.39pg..dan kami dah bersedia buat senaman menolak motor di pagi hari..jauh gak la nak sampai stesen minyak..Tengah syok duk tolak motor sambil gelak, tiba2 Sibut berenti n patah balik..upanya ada 3 ekor anjing liar kat depan kitorang..(satu keje pulak dah nak kena merentasi anjing) aku kata la kat sibut "xpe tu, anjing tu xkejar orang" elok je aku kata, 3 ekor anjing tu pon g kejar sorang mamat laki naik motot yg lalu depan mereka..(mereka tu anjing la maksudnya).ape lagi..aku ngan sibut pon lari la kuat2 supaya anjing tu xnampak kami..dah penat lari..samapi la kat stesen minyak..dah ciap isi minyak n motor dah dapat dihidupkan kembali..kami pon teruskan perjalanan ke rumah sewa ku..dah selesai semua, sibut pun pulang la kerumah nya dengan lagak sebagai seorang perwira gagah perkasa d subuh hari..

"kunci penyebab segala cerita ku"
*selesai lah pengembaraan aku buat masa ini di Shah Alam..semoga hari ku yang mendatang dah xsemalang ini..hahahaha (tapi seronok gak la pengalaman gni)


P/S : kepada mana2 pembaca n rakan2 yg ingin menyalurkan bantuan kepada ku, boleh lah berbuat demikian dengan menghulurkan duit2 raya pada ku..(Perhatian!!duit raya mestilah RM5 dan keatas sahaja)hehehehe


aku penat..mau kemas beg standby nak balik kampung!

5 comments:

  1. hahahahha
    terketar2 rasa gelisah
    kini pasrah.
    lagi sekali
    hee

    ReplyDelete
  2. tragis skali critenyeeee............. =((((((((((((((((
    (turut brase penatttt...huhuhuu)

    ReplyDelete
  3. lalalla~
    tahniah kepade inchik..
    ;)

    ReplyDelete
  4. hahaha..aku dah bekawan rapat dah ngan kebengonan ini..hahaha

    ReplyDelete
  5. adoii haiii....masalah lg yer di citu..
    yg inchik sumot tu..die mmg..klw da tdo tu..mmg pengsan teros..xdenye die nk lyn msj or kol..yg tu cikmasz da biase kene yer di citu..hahahaaa~

    ReplyDelete