Thursday, September 24, 2009

edisi pagi raya


(nun jauh didalam semak itu lah rumah aku)

kedatangan Syawal disambut meriah..adik beradik aku semua beraya kat kelantan kecuali sorang je abang aku xtau beraya kat mana..maybe kat Singapore kot..sbb aku tanya abah aku, dia kata gni "ntah la, kat singapore kot"..Aku lak sampai umah Jam 3pagi pada hari raya pertama..elok je sampai, mak aku baru nak bangun kukuskan nasi dagang..ape lagi, utk elak kan aku terlepas g semayang Raya, aku pun tolong la mak kupas bawang, angkatkan periuk, potong serai..hahaha,,dah macam suri rumah berjaya plak aku rasa time tu..time potong bawang paling xsuka, sbb nanti tetiba nanges..percikan air bawang masuk kena mata..teresak-esak la aku d pagi raya tu..hahaha..


(mak aku sedang menyiapkan nasi dagangnya)

dah settle semua..aku smyang subuh..lepas tu igt kan nak rehat jap, tapi nenek plak nak g masjid awal..jam time tu baru 7.50pagi..ape la nenek ni..nak g awal2..huhu..nak xnak, aku kena la bawak jugak sbb xde sape nak bawak kete, abang2 n kakak2 yg lain duk besiap2..aku bawak la mak aku, nenek aku n 2 orang anak sedara aku g masjid.samapi je, tengok cuma ada 3orang je..waduh2..buat pertama kalinya aku berTAKBIR raya hampir 1jam20minint..siap tersengguk2 lagi sbb ngantuk..


(dah ready nk g beraya) 'anak sedara aku"

dah siap semayang, terus balik umah..aku lepak2 jap..makan ape yg patut..pastu layan2 tetamu..kemudian, aku menidurkan diri ku ini..kira dah msuk t.hari dah pun aku tido tu..sampai la ke petang aku tido..raya ku memang selalu dihiasi tidoO..
SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR & BATIN

4 comments:

  1. wahhh...diakhiri dgn tdo plk dyee....yelaa...penat berhari raye....selamt hari raye aidilfitri...maaf zahir batin..

    ReplyDelete
  2. hahahahahahha..yang berhormat x dpt d hubungi..talian terputus..

    ReplyDelete
  3. Selamat hari raya jugak..pada sape2 yg mengomen ni..

    ReplyDelete