Thursday, December 16, 2010

semangkuk kesunyian

Mari buat hal: kadang2 bila terasa sunyi, baru terfikir, banyak yang dah kita lepaskan..ada yang mungkin berulang..tapi banyak yang tak akan kembali..Bila kita sedar, semua dah berlalu.. emmmmm... =(

aku mmg tak pasti pun dengan ape aku rasa sekara
ng ni..aku sendiri banyak buat tak tahu je dengan perasaan aku sekarang..malas nak peningkan kepala..sang kepala aku ni dah pesan..jgn fikr susah2..huhu..tapi yer la kan..aku pon manusia..ada masa aku terasa, ada masa aku terfikir, ada masa aku lalai.. mmg ada masanya, rasa sunyi datang menyinggah..bila mana aku diam, sepi tak tahu nak buat apa..rasa sunyi..sayu datang seketika, singgah bermain dalam diri aku ni..

dia tanya..ape aku nak?? aku diam..xleh jawab..dia tanya, siapa aku tunggu?? aku juga diam, xtahu nak jawab..dia dia tanya, sampai bila semua ni?? aku diam lagi, xde jawapan nak bagi.. aku cuma mampu jawab..aku tak nak rasa sunyi ni datang..aku nak jadi happy..mungkin kdng2 terpaksa :
ketawa tanpa sebab..bukan aku gila..tapi sekadar menghiburkan diri.. =)
lompat bintang banyak2 supaya aku tak fikirkan sesuatu yang tak best.. =)
tgk cerita yg aku sendiri tak faham..supaya aku jadi sibuk fikir ape kejadah cerita ni.. =)
keluar merayau g cari 7eleven semata2 nak beli Snickers, supaya aku tahu dunia masih ceria.. =)
atau pun pura2 buat tak tahu tentang ape2 pon yg jadi..padahal aku tahu.. =)

ntah la...kadang2 mmg sunyi rasanya..teringat macam2..tapi bak kata seorang teman "sabar lah"...

3 comments:

  1. =) yelah..tggu umi dtg..lawat ahu.. ;p

    bukan...kegembiraan dlm hidup kamu pasti akan tia dengan sendirinya..sabarlah..kan selalu umi pesan..sabar..nnty dia dtg.......

    ReplyDelete