Sunday, December 5, 2010

cuma nak ini je..


aku tak nak jadi superman, walaupun dia boleh terbang..nun jauh sampai g ke bulan..
aku pun tak nak jadi spiderman, walaupun dia boleh melekat kat dinding..boleh keluarkan jaring cam tali dari tangan..
aku juga tak nak jadi ultraman, walaupun boleh keluarkan kuasa nak fire raksasa..bbzZZ..bbzzZZ
aku tak nak jadi batman, walaupun dia ada peralatan dan kenderaan yang canggih giler mengalahkan ahli sains negara..

aku...cuma nak jadi insan..manusia biasa..hidup dalam kesederhanaan..ada kerjaya yang halal..ada gaji yg boleh diagihkan kepada yg sepatutnya..ada kenderaan yang sesuai..ada rumah selesa utk berteduh, ada katil berbantal utk rehat dan tido..ada dapur yg ada tong gas utk masak megi pon jadi la..


aku cuma nak jadi insan..manusia biasa..hidup seiring dengan peredaran zaman..agar aku tak dipanggil "woit..ketinggalan zaman la ko" hehe..aku nak ada playstation kat rumah..supaya, bila penat balik keje, bleh releks2 main game..aku nak ada peti ais..nak simpan coklat Cudbury ngan Snickers..nanti kalau lapar boleh makan..ada alamari nak simpan baju..ada meja nak susun surat khabar, majalah ngan komik..ada TV ngan DVD player..nak tgk Movie time ujung minggu walaupun tgk cerita yg sama ulang 23 kali..


aku..cuma nak jadi insan..manusia biasa..ketika rasa sedih..nak menangis slow2 bawah bantal..kalau tgk citer sedih pon leh nanges jugak..nak ketawa bila gembira..jerit kuat2 kalau masuk dalam terowong..waaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!...nak duk diam je kalau kepala pening..pejam mata kalau mengantuk..nak rasa lega bila kerja yg aku buat dah siap..


aku nak jadi insan..manusia biasa..aku nak ada panduan..aku juga nak ada orang yang dipandu..aku nak diajar..aku juga nak mengajar..aku nak dididik, juga mendidik..aku nak percaya pada orang dan dipercayai..kalau aku kata 'A' dan sepatutnya 'C'...ajar la aku..sbb aku cuma insan..manusia biasa yg banyak kekurangan..ada yg aku tahu..ada banyak yg aku tak tahu..dan..ada yang aku lupakan..maaf kan aku..
berilah aku peluang..

2 comments: