Thursday, August 13, 2009

badut bangang (ceritera)

mentol fikiran
bila salah..minta maaf..duit 5sen bercontengkan sory tidak di terima..

teman..maafkan aku kerana sering sekali nakal dengan mu..
teman..maafkan aku kerana acap kali menyakiti mu,,
teman..maafkan aku kerana terlalu leka membuat mu tersinggung..
teman..maafkan aku kerana aku pernah membuat mu menangis bersama ku..
maaf kan aku kerana kenalan ini disaat diri ini terasa sunyi..aku leka, terlalu leka..sering sekali ingin tutup sunyi ini..aku leka dengan keselesaan dengan mu, terlalu rapat antara kita buat kan kau sering disakiti..aku tidak pandai untuk memujuk..aku..aku..aku cuma..pandai buat kemudian minta maaf..maaf kan aku kerana terasa sangat selesa..mungkin aku lupa sunyi ini bila kau ada..walaupun kau tidak selesa..terkadang benar kata mu..terkadang betul buatan mu..terkadang jelas mata mu..sekali lagi maaf aku pohon..maaf kerana rasa senang dengan mu..

twinkle2 litle star..
how i wonder what u are..
up above the world so high..
like a diamond in the sky..

sering sekali aku ingin dengar lagu ini..sering sekali aku ingin terasakan bahawa rasa hati ini ada..sering sekali ingin aku berjalan bersama..tapi tidak semua nya itu akan selalu nya sering..andai tiba jemu itu..kembali aku pada sunyi yang selalu teman kan aku..

kata orang "hey badut, senyum lah..buat apa mahu sedih..muka mu sudah ku lukis dengan senyuman..hati mu sudah ku latih dengan kegembiraan..jangan ko impikan untuk berteman"

badut kata "bila terlalu leka aku menjengah gembira hidup orang, aku mudah lupa...aku minta maaf, sering kali aku ulang"........diam seketika untuk mencari mentol fikiran..lalu berkata "jika aku dibuang dari mu, jangan ko lupa aku sering menanti saat ko perlukan aku menceriakan mu..andai bukan ketika kau gembira, cari lah aku ketika kau sedih, supaya aku dapat dengar nangis mu itu..supaya aku dapat bercerita melawan tangis mu.."

kata orang "kenapa?"

badut kata "sebab aku sayang kamu" (tunduk sedih sebab malu) bersama kau datang gembira..

2 comments:

  1. nice post..but if u r really mean it.. take her/his hand and start it again..
    I do hope U'll be happy for ur entire beatiful life ahu..
    *sebut ahu, teringat kat sebuah bilik yg bernama bilik ahu.hehe*

    ReplyDelete