Wednesday, November 2, 2011

waaa bukan robot maa..!!

susah nk kenali seseorng..sbb kita sndiri tak kenal diri kita..xtau ape nk buat..xtau ape yg kita nk..xtau ape yg sepatutnya...ada masa kita rasa mcm kita tahu..tp sbenarnya tidak..yg kita tahu itu cma bayangan fikiran kita..bukan realiti yg patut kita tempuhi..

ape yg korang nk dlm hidup korang? kejayaan, kebahagiaan, kesenangan, kemewahan, kesempurnaan, kasih sayang...nescaya smua jwapan adalh perkara2 baik dan indah...xde sape nk hidup porak peranda...hidup sengsara, merempat..tp..adakah kita berusaha dapatkan ape kita mahu dan harapkan...


(gambar sekadar ilustrasi fikiran) hehehe

byk yg mncuba, dan gagal..lepas tu..terus give-up..sama laa..mcm aku..skarang ni aku pon byk biar je ape yg aku harapkan berlalu...tgk dgn mata sndiri semua berlalu meninggalkan aku..ntah sampai bila nak mcm ni..knapa kita tak nk lawan utk sesuatu yg kita betul2 ingin kan???

aku bukan robot..tekan suis, aku gerak..tutup suis..aku padam..diam..!!..tp hakikatnya..sekarang hidup ku mcm tu..bgn pg buat bnda yg sama..mlm tdoO..esok ulang lg bnda yg sma..dan melihat sesuatu yg diharapkan berlalu makin hari, makin jauh..makin hari makin kabur..

2 comments:

  1. curi masa untuk buat sesuatu yang lain dari kebiasaan. aku pun sedang mengalami rutin yang sama tapi aku cuba untuk menjadikannya lain dari biasa. hidup ni memang jadi rutin yang biasa kalau kita terlalu mengikut satu rentak. take care. :)

    ReplyDelete
  2. thanks hana...serius kalau boleh..mmg nk sgt ada rutin yg berbeza..life skrng makin suram... =(

    ReplyDelete