Friday, August 12, 2011

aku nak merepek..!!!

dah lama sgt tak menaip..bukan nya xde bnda nk aku kongsi..cma aku blur nk susun ayat..kdg2 aku trasa tak bebas nk meluahkan ..walaupun dalam blog aku sndiri..hisshhh..tu la menyebab kan aku dh lama tak update..

banyak yg aku rasa..tp xbebas nk luah kan..nk kena jaga hati org tu laa..nk kena jaga perasaan org ni laa..nk kena faham keadaan org tu laa..nk kena mengalah dgn org ni laa..aku boleh fikir n terima yg sesetengah perkara..walau mcm mna cara pon kita usahakan ..kalau dah mmg bkn milik kita..kita tak kan dapat..tp ada jugak yg jnis nya tak kan berputus asa..itu bgus..tp korang kna faham..semangat tak berputus asa tu kalau dh sampai menyusah kan org lain, menghadkan langkah org lain..menyebab kn org lain rasa serba salah..kan xbermakna semua tu..at last korang hanya miliki jasad fizikal nya saja..bkn nya naluri nya..

mcm aku..mmg ada rindu yg aku tak tahu nk luahkan rasanya..xtahu nk sampaikan..tp aku tak kan mendesak rindu itu dibalas..sbb ianya anugerah..bukan rasa yg perlu dipaksa..

"ada kalanya ..ada perasaan rindu yg kita tak tahu kemana perlu dituju kan...
kerana ia adalah anugerah..bukan sengaja kita nak merindu,wlaupun pada yg tak sudi..
tp perasaan yg lahir dari hati dan ingatan ikhlas sebagai tanda anugerah..."

5 comments:

  1. kita memang tak boleh lari dari merindui. itu dah jadi sebati dalam diri. teruskan menulis, jangan berhenti.

    ReplyDelete
  2. thanks hanaahmad...
    we write for freedom

    ReplyDelete
  3. interesting entry :)

    ReplyDelete
  4. interesting adalah sesuatu yg subjektif dan bergantung pada pembaca nya..sy cuma meluahkan

    ReplyDelete
  5. thats why la..i'm your reader.

    ReplyDelete