Friday, January 1, 2010

selamat datang 2010


gerak akan hidup, diam mati..tak akan berulang lagi...

aku, nyata tak kan lari, terbang tak kan tinggi...

indah rajawali, segagah keluli, panas matahari..

mana boleh jadi..aku tak kan .....................................

dibakar terbakar, tapi tak hilang bisa...

cari cari, kebenaran, diam mati...


Selamat Tahun Baru Masihi 2010..

Tahun yang dah lepas, sudah pun berlalu..tapi kenangan suka duka yang pernah dilakarkan pada keratan tahun lalu tetap terpahat dilubuk hati jiwa yang merasainya..Sampai saat ini, aku terasa begitu kecil disisiMU..namun aku ingin merafatkan kesyukuran kerana masih lagi diberikan kesempatan untuk menghirup udara dibumi Mu Ya ALLAH, Ya Malik, Ya Quddus, Ya Salam..yang mana Tuhan yg memiliki segala kebesaran dan menakluki seluruh Asmaul Husna...


Terasa byk yg telah aku perkecilkan dalam menjalani kehidupan aku seharian..Namun bagi aku yg hanya insan dan hamba yg hina ini, kesempatan yg ALLAh berikan bagi terus menghirup udara dibumi Nya ini adalah satu anugerah yg sanagt besar..Tapi aku sedar, kesyukuran dan kesedaran yg aku rasai ini, mungkin akan aku lupa bila kelekaan menyelubungi harian ku..Semoga aku, kamu, kita, mereka dan semua umatNya sentiasa sedar akan anugerah ini..


5 comments: