Monday, April 23, 2012

bila kau rasakan kejatuhan

bila aku rasa jatuh..bila aku rasa suram, muram..rasa macam dah tak sanggup nk terus kan dgn semua ni, KAU tetap pandui aku, KAU tetap gagah kan aku, cekal kan hati aku, kembalikan semangat pada ku, padamkan keresahan dalam hati ku, hilangkan kekusutan di fikiran ku..KAU tetap jadi kan aku hamba yg masih mengingati MU..walaupun aku tahu, aku sedar yg aku sering kali melupakan MU, sering kali ingkar arahan dan pesanan MU..

aku rasa kan semua ini tak layak utk aku terima..tapi Maha Suci Allah yg Maha Pengasih dan Maha Penyayang..ENGKAU tetap selalu dekat dengan hamba MU..terlalu dekat dengan diriku..dan KAU juga Maha Mengetahui lebih dari apa yg aku sendiri tahu, dan mengenali diri ku lebih dari apa yg aku kenali.
memang benar dan sesuatu yang pasti..segalanya nikmat yg ENGKAU kurniakan tiada bandingannya.


Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?

No comments:

Post a Comment